Banden hét adres voor onderhoud reparatie airco banden apk accu uitlaat diagnose schade  010 415 77 15  www.garagezeeuw.nl Voor het controleren en balanceren van wielen maken wij gebruik van een Hunter GSP 9700. Dit is een zeer geavanceerd apparaat waarmee alle optredende wielkrachten geanalyseerd kunnen worden. Tijdens de testprocedure wordt dmv een aandrukrol een soort proefrit op de weg gesimuleerd. Hierbij kunnen dan naast onbalans, ook hoogteslagen en zijdelingse krachten van een wiel gecontroleerd worden. Indien deze de grenswaarden te boven gaan, zijn zij veelal de oorzaak van trillingen of trekken van de auto. Deze trillingen of trekkrachten zijn dan met balanceren alléén niet op te lossen! Indien er een hoogteslag in het wiel (band \ velg combinatie) wordt geconstateerd wordt vervolgens alleen de velg gecontroleerd op hoogteslag. Deze is vaak ook niet zuiver rond. Door het hoogste punt van de band op het laagste punt van de velg te monteren (dus de band ten opzichte van de velg te verdraaien), wordt de hoogteslag verminderd of geheel teniet gedaan en is het probleem verholpen. Banden \ uitlijnen \ balanceren Balanceren Vierwieluitlijning Analyse Worden er zijwaardse krachten geconstateerd dan kunnen deze trekkrachten in het stuur tot gevolg hebben. Deze krachten worden veelal veroorzaakt doordat een band een zekere conische vorm heeft. Deze zeer beperkte maatafwijking is met het oog niet waarneembaar maar veroorzaakt wel een hinderlijk trekken in het stuur. Door nu de krachten per wiel te meten en vervolgens op de vooras de wielen met ongeveer gelijke krachten maar tegengesteld van richting te monteren, zal de optelsom van de totale zijdelingse krachten zeer klein zijn en de auto niet (meer) trekken. Garage Zeeuw